zzz

Monday, December 27, 2010

Saya Sayang Team Malaysia

saat melangkah masuk ke padang , wira wira negara sedang memegang tangan budak. keh keh keh . gambar semua daripada AFF Suzuki Cup

cover cover . cover macho, gigi . adoii , penat syial kena cangkung separuh ni . aik , apsal gua tengok ada 10 orang je ? ooo, ada ada , ada 11 gua tak nampak .

gambar : AFF Suzuki Cup

Salam . post ni aku tak mulakan dengan salam . aku mulakan dengan gambar . haish

Hari ni semua orang sibuk buat entri pasal AFF Suzuki Cup 2010 : Final Leg. 1 . Malaysia vs Indonesia malam tadi kat Stadium Bukit Jalil yang menyaksikan team malaysia menang  3 - 0 . termasukla aku sekali . keh keh keh . bagus la macam tu kan . takde la buat post pasal hiburan, politik je memanjang .

Malam tadi aku tengok game tu live kat tv1 . mesti korang cakap : bai, apa barang tv1..  kan ? memang la , dah rumah aku takde astro . bukan takde , cuma bapak aku tak pasang lagi pireng nya . aku baru pindah rumah . aik , pindah rumah pun nak kecoh ka ? grr ..
dah takde kat channel lain , tengok je la kat tv 1 . nak harapkan tv 2, tv3 ? jangan harap la .. tv 7 , 8 tv dengan tv 9 jauh di hatiku ? lagi la takde ... hiburan politk, politik hiburan liwat . liwat politik . tunggang terbalik tunggang terbalik , jadi la 69 . haritu aku ada baca metro, pastu terpandang sms pembaca , dia kata rtm game liga malaysia pun tak siarkan live, nak kata 'sukan terbaik hanya di rtm' . betul gak tu . SUKAN TERBAIK HANYA DI ASTRO .

Berbalik pasal cerita bola malaysia malam tadi . siyes gua cakap, mase gol je, gua jerit GOL . ye la , takkan nak jerit berak  pulak . memang semangat patriotik membara la dalam badan aku . aku bukan penyokong team bola Malaysia time diorang mencapai kegemilangan saja . aku bersama diorang tak kira jatuh bangun naik tersungkur terseliuh . walaupun aku sokong dari rumah je .

Aku suka gila tengok game malaysia malam tadi . mengghairahkan . hehe . semua laksanakan tugas masing masing . semua menjadi watak penting . bukan pelakon . keyman gua rasa malam tadi , shafiq rahim kot . commentator rtm pun cakap shafiq rahim . tak tau la pak cik hasbollah awang ke sape . janji suara romantik . keh keh keh

si kaki kuat .  Gambar : AFF Suzuki Cup

Norshahrul idlan talaha pun terer jugak . aku suke tengok time dia jadi assist gol pertama . dia boleh ikut bawah cakap lu . kaki dia gila kuat . argh , senang cite semua terer la malam tadi . hehe . lagi satu mase gol ketiga , pemain paling mahal , mahalli jasuli buat cross kat safee sali pastu tanduk pastu gol . gua rase kalau player mat saleh tengok time gol tu musti diorang tercabar . dah la safee sali badan taf . ashaari shamsudin pun ok jugak .

Pastu mase injured time = min 94 kan ade s. kunanlan dengan norshahrul jatuh dalam kotak penalti kan . gua pelik, apsal tak dapat penalti ? then aku rase referee tu kata dalam hati : nak bagi ke tak nak , nak bagi tak nak, nak tak nak . tak nak merokok . cukup la maraysia dah ada 3 gol . takut pulak kena hentam dengan orang indon kalau bagi penalti kang .


kalau tak silap gua , ni gol kedua kot . cantik myvi pink belakang tu . myvi eh ?  Gambar : AFF Suzuki Cup

Gua nak ucap tahniah la kat Skuad Bola Sepak Malaysia pasal menang malam tadi . walaupun korang tak baca blog ni . keh keh keh .

Kita tunggu Leg 2 Final Rabu ni . kita tunggu dan lihat sama sama . Sama sama doa agar malaysia menang tanpa ada insiden yang tak diingini berlaku di sana nanti .

No comments: